PAOLINO un scito do belin!
   



Coltûa e Tradiçioìn Liguri

     

Antighe tradiçioìn popolâri E ûze into pasòu a Zena e provìnsa
Riçette liguri E riçette clasciche da cuxinn-a ligure
Proverbi zeneixi I dîti popolâri d'un tenpo co-o seu scignificâto
Mòddi de dî zeneixi Esprescioin tipiche de 'na vòtta, scignificâto e òrigine
Poexîe in zeneize Poexîe scrîte in lengoa e tradûte pe i foresti
Dênâ a Zena Poexîe, tiritere, tradiçioin nataliçie zeneixi; confêugo
Libbri in zeneize 'Na goidda in sce çertidùn reçenti libbri in zeneize e in scî zeneixi
Cognommi zeneixi I tipici cognommi zeneixi e a seu òrigine
"Ma se ghe penso" O canto di emigranti liguri: paròlle e muxica (in vàrie lengoe)
Cantanti e gruppi zeneixi Personaggi e gruppi, muxica e folk de vêi e de ancheu
Gilberto Govi O fondatô do tiâtro dialetale zeneize
Cristòffa Colombo O viâgio da scoverta d' America
Pappi liguri I pappi liguri inta stöia da Gêxa
Belin Tutti i scignificâti da paròlla zeneize Belin
Barselétte in scî zeneixi Rîe in sciâ famôza economîa di zeneixi
Vignette in zeneize Bon umô in zeneize
Mòdda Zeneize A nêuva mòdda a Zena e dintorni, promoçion da-o giornalâ
Bandêa de Zena Òrigini da bandêa de Zena
Oeginn-a L'òrigine do nomme do quartê zeneize
Carêga de Ciâvai Stöia da carêga "ciavainn-a"
Antîghe bitêghe Vêge bitêghe a Ciâvai
Stöia da Republica de Zena A Republica de Zena a travèrso i secoli
Diçionâio Zeneize Agricolo Diç. Italian-Zeneize de pòule usæ in agricoltûa, con inmagini


PREMIO  GOVI

- L'urtimo l'é anæto a l'atôre Luca Zingaretti -

Il 21 giugno 2016 il premio è stato attribuito a Luca Zingaretti, per la magistrale interpretazione televisiva del commissario Montalbano (eterno fidanzato di Livia Burlando, residente a Boccadasse), per la valorizzazione del dialetto nell’ambito dello spettacolo. L'attore ha visitato la mostra dedicata a Govi. Ha affermato: «mi fa particolarmente piacere ricevere questo Premio perché è dedicato a un grandissimo attore».
Il 23 febbraio 2014 il premio viene consegnato alle figlie di Gino Guglielmi, sanremese, scrittore, poeta, conduttore televisivo e fortissimo sostenitore del dialetto.
Il 7 maggio 2010 il premio è stato assegnato all'attore catanese Leo Gullotta, siciliano orgoglioso ma anche un genovese d'adozione, che ha detto: "riconosco a Genova valori di vita culturale straordinari, forse unici in Italia".
Nel 2008 è andato a Mauro Pirovano per l'estro e la fantasia dimostrata nella creazione e nell'interpretazione di esilaranti monologhi, accompagnata da un'attenta osservazione della realtà storica e contemporanea. Nel 2007 a Enrico Campanati per la preziosa ricerca dei costumi della Genova antica, tradotta nella rappresentazione di testi in dialetto genovese di vetusta tradizione letteraria. Nel 2006 il premio è stato consegnato all'attore Ascanio Celestini per il suo «accattivante impasto dialettale intriso di ironia, paradosso, denuncia sociale».
Il 17° Premio Govi è stato assegnato il 5 settembre 2005 nel parco Villa Serra di Comago (Ge) all'attore dialettale napoletano Toni Servillo. Nel 2003 e 2004 è stato assegnato rispettivamente a Luca De Filippo e Daniel Pennac.
Nel 2002 fu assegnato nei saloni di Palazzo Tursi all'attore-regista Moni Ovadia, nato in Bulgaria ma legato all'Italia da un profondo affetto e da ricordi familiari, che ha saputo trasmettere i valori legati alla civiltà yiddish al pubblico che lo applaude ogni sera a teatro. Moni Ovadia ha accolto il premio come «il più bello mai ricevuto» e ha ricordato che la vera civiltà è quella che nasce dall'incontro di culture, tradizioni, lingue e dialetti diversi, sempre nel rispetto della pluralità delle voci. Ha ricordato anche la figura di Govi, esempio costante per chiunque vuole valorizzare lo spirito e la tradizione culturale di una regione.
Nel 2001 il premio era stato conferito al regista Dimos Avdeliodis, nato a Chio, isola greca che vanta di aver dato i natali a Omero, dove si parla un dialetto che ha molte parole simili al genovese, per i numerosi contatti che questo luogo ha avuto con la nostra città. Avdeliodis è l'autore del film "L'albero che ferivamo", dove paragona l'albero inciso dai contadini per secernere il lattice al pianto dei bambini innanzi ai turbamenti dell'amicizia e dell'amore.
Il premio Govi, patrocinato dal comune di Genova ed assegnato a una persona che abbia reso onore al dialetto di qualunque luogo, dal 1989 al 2000 è andato a personaggi noti come Roberto De Simone, Turi Ferro, Lina Volonghi, Tino Carraro, Luigi Squarzina, Dario Fo, Aldo e Carlo Giuffrè, Gino Bramieri, Fabrizio De Andrè, Giorgio Strehler, Marco Paolini, e Gigi Proietti.



Tramonto

Motôre di Riçerca
into Scito   inta Ræ

Mappa do Scito  
site search by FreeFind

Proverbio do giorno

Descàrega

Se t'é coæ de descaregâ quarcösa...

Sondàggi

Te piâxe o scîto? Quante ti conosci a lengoa zeneize?
Vota!

Conescioìn

Inganci a scîti liguri e in zeneize.

Notiçie

Coixitæ varrie da-a Liguria.



           



Primma paginaLiguriaColtûa tradiçioinZeneizeAradioTVConescioinDescàregaZêughiUtilitæMappaNòtta