1997 2000

 

 

 

An artist with great curiosity and the power to bewitch, Lenner experiments in materials, all natural and often primitive, such as wood and iron. He is always recognizable for his coherent conceptual itinerary, if only for his continual exploration of ingratiating forms and other visual joys. The crossing of the arbitrary border between "painting-sculpture" and "abstraction-representation" is clear in his work. In the paintings from the 1970s and 1980s, the "constructed" object, solid yet rarified, is the consequence of a painting such as "Same Color Material." In his recent sculptures, "Tyrants, Heroes, Gods and Demi-gods," historical fascination - nostalgia for the impossible - is considered by the artist with an ironic, compassionate look. This fascination therefore is not ingenuous conservation or mythical superstition, but is very present - sad and dangerous, its values ever growing fainter.

 

 

Artista dalle tante curiositā, e incantamenti, Lenner č sperimentatore di materie, tutte naturali o comunque primitive, come il legno e il ferro. Se pur nella continua esplorazione di forme insinuanti, e altre gioie visive, č sempre riconoscibile il suo coerente itinerario concettuale. Evidente č il superamento dell'arbitrario confine fra "pittura-scultura" e "astrazione-figurazione". Nei quadri, risalenti agli anni settanta e ottanta, l'oggetto "costruito", solido e pure rarefatto, č la conseguenza d'una pittura intesa come "Materia uguale Colore". Nelle recenti sculture "Tiranni, Eroi, Dei e Semidei" la fascinazione storica, come a dire nostalgia dell'impossibile, č pensata dall'artista con ironico pietoso sguardo. Non ingenua conservazione o mitica superstizione, quindi, ma presente, triste e pericoloso, affievolirsi di valori.

 


 

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