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- The OpenGL DEMO -








REBIRTH is a short OpenGL demo I wrote for the OpenGL Challenge contest.

REBIRTH
features an intro based on True-Type font rendering, an impressive scene displaying some sort of collapsing super-nova and finally an exploding star system based on a simple particle engine (hope this all makes sense...). It also includes multitexturing, two soundtracks, advanced blending, particle blending, keyboard interaction, bitmaps and outline fonts.

REQUIREMENTS: All you need to run this demo is a (good) 3D board supporting OpenGL and, of course, the original ZIP file, which is available for download right below this info bit.

INSTALLATION:
Simply unzip the archive into any folder and run RUNME file.

CONTACT: Any feedback would be highly appreciated and please feel free to contact me if you are interested in receiving the Visual C++ source code that is behind this demo.

THANKS:
All of my thanks go to my friend Jeff Molofee (aka NeHe) whose tutorials taught me all I know about OpenGL. So if you like this short demo and want to learn more about OpenGL, please check out the best and most detailed OpenGL tutorials on the web at http://nehe.gamedev.net.

Hope you like this little piece of software, HAVE FUN!









REBIRTH è una piccola dimostrazione OpenGL che ho scritto per il concorso di OpenGL Challenge.

REBIRTH
include una introduzione basata sul rendering di caratteri True-Type, una scena 3D che mostra una sorta di super-nova che collassa su sè stessa, ed infine un sistema stellare realizzato con un semplice sistema di particelle (spero di essere stato abbastanza chiaro...). Inoltre all'interno della demo sono incluse tecniche di multitexturing, due tracce sonore, blending avanzato, blending di particelle.

REQUISITI: Tutto ciò che è richiesto per far girare questa demo è una scheda video 3D che supporti OpenGL ed, ovviamente, il file ZIP, che è disponibile per il download proprio sotto a queste informazioni.

INSTALLAZIONE:
Scompattare il pacchetto in qualsiasi cartella e lanciare il file RUNME.

CONTATTI: Per qualsiasi commento o per ricevere il sorgente Visual C++ di REBIRTH non esitate a contattarmi.

RINGRAZIAMENTI:
Tutti i miei ringrazia-menti vanno a Jeff 'NeHe' Molofee, i cui tutorial mi hannno insegnato tutto ciò che so riguardo ad OpenGL. Perciò se vi piace questa breve dimostrazione, date uno sguardo ai migliori tutorial OpenGL all'indirizzo http://nehe.gamedev.net.

Spero che questo piccolo pezzo di soft-ware vi piaccia, BUON DIVERTIMENTO!


Download RebirthSaver 1.1
(Full version - 658 KB)


Download v1.1 Patch

(Upgrades 1.0 to 1.1 - 310 KB)


Download RebirthSaver 1.0

(Full Version - 548 KB)


Download RebirthDemo 1.1

(389 KB)

Download RebirthDemo 1.0

(486 KB)
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- The OpenGL DEMO -
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