Third Year English for English minors, curriculum OCI
(module 6_III-2o)

ARCHIVE­
Use browser arrow to return



REVOCATO SCIOPERO venerdì 15 dicembre

TELEVIDEO ORE 18.52 Revocato sciopero nazionale metro-bus Accordo raggiunto a Palazzo Chigi sul contratto degli autoferrotranvieri. Revocato lo sciopero di 24 ore.
L'astensione dal lavoro era stata indetta per domani, senza servizi di garanzia. Lo hanno annunciato, al termine dell' incontro con il governo, le organizza- zioni del settore.

Our last lesson will take place as scheduled, Friday, Dec. 15th, 3 to 5 pm.
We will discuss how to do the last project (Task 4) and conclude on “speaking English with empathy.”

Some people probably have made plans to be elsewhere, thinking that the strike was certain.  Therefore I will NOT count presences, give an esonero or in any other way make it necessary to come, provided you contact one of the students present to find out how to do Task 4.







Since I am late posting the evaluation form for TASK 1, you have an extra day to do the assignment!

Send your report to your group leader by Saturday, 25 November. Your Group Leader should mark it and send it to me by noon on Monday, November 27th . Sending it in earlier to your group leader, so that I can receive it earlier than Monday morning, would be appreciated.





 

Venerdì, il 17 novembre, malgrado le superstizioni e lo sciopero, si farà lezione. E' importante la vostra presenza. Non ci saranno problemi di trasporto; i trasporti saranno normale (lo sciopero dei trasporti inizia la sera dopo le 20.30 e fino a notte inoltrata).

Venerdì dobbiamo concordare l'attività da portare avanti la sera di lunedì, 20.11.06.

Infatti, lunedì la lezione sarà come normale -- dalle 15 alle17 -- poi dopo ci sarà un incontro con gli studenti di Trinity College per un party al loro campus dalle ore 20 alle ore 22. Durante il party svolgerete la vostra prima attività per il nostro corso. Chi non potrà partecipare avrà qualche capitolo in più da leggere per l'esame che richiederà un numero di ore uguali a quelle che gli altri passano per fare l'attività. Quindi chi non potrà partecipare non sarà penalizzato sul piano complessivo del lavoro da svolgere, solo rispetto alla qualità del lavoro da svolgere (leggere anziché intervistare).

Questo venerdì dunque dobbiamo prepararci bene per lunedì. Questo è il secondo motivo per il quale faccio lezione venerdì.

Il primo motivo è che non sono tanto d'accordo su questo sciopero, che riguarda sopratutto i professori universitari. Vogliono più soldi per l'università e sarebbe giusto, solo che bisogna vedere come spendono poi i soldi che arrivano. Sono in una commissione per implementare la Riforma Mussi e creare i nuovi corsi di laurea (triennali e di specializzazione) per l'anno prossimo: ebbene certi colleghi stanno facendo del tutto perché le cose rimangano come prima.

Ma su questo sito non voglio dire altro. Chi vuole sapere le retroscene e capire cosa sta succedendo nel nostro corso di laurea (e nel paese), clicca sul tasto arancione qui sotto che vi porterà subito sul mio sito personale:





ENGLISH MINORS:
What Lettori course (“esercitazioni”) should you take (they start NOW in October)?


Advice here



STUDENTI D'INGLESE "2a LINGUA":
quali “esercitazioni” con un Lettore bisogna frequentare (iniziano ORA)?
 
 <Consigli qui





FOR OUR FIRST LESSON:

WHILE WAITING FOR THE FIRST LESSON TO BEGIN...

 Please form groups of 6 (not 5, not 7, but 6) students and
sit together in one of the colored areas below:
Groups should be ALL “OCI” students or ALL “LL” students (not mixed).


If you cannot find enough students to form a group of 6, tell the Class Secretary.
At the beginning of the next lesson, she will merge your partial group with another partial group.

 
 
 

Room A or B
Seating Arrangement of groups
 

Groups consist of 6 students, 3 in front and 3 behind, like this:

This arrangement allows everyone to participate in the group discussions.

 





















 

 Use browser arrow to return

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Use browser arrow to return


 

     

    ROLL 

as of:

 

 

 

 Use browser arrow to return

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Use browser arrow to return

 


 

     

 ATTENDANCE 
as of:

 Read the explanation below.

Group A

Francesca
Rossi
  (0) (0)

Lorenzo
Rossi
  ((0) (0)

Laura
Rossi
 (0) (0)

Barbara
Rossi
 (0) (0)

Maria
Rossi   L1
 (0) (0)

Nicola
Rossi
 (0) (0)

    -  The Attendance Sheet gives the names of the group members in squares containing a grey box  . 
    -  The Group Leader puts P (present), A (absent) or X (late or left early) in each grey box  . .
    -  Leaders also put L1 (or L2, L3...) after their name to show who is the leader for that week.
        N.B.  If a Leader is absent, the group nominates a substitute who signs the Roll Sheet but who does
               
    not put L1 (or L2...) after her name, unless the substitution is permanent for that week.
    - The number between the first parentheses gives total absences so far (max. 2 absences in a module with 10 lessons in all, 3 absences for a module with 15 lessons in all, 4 absences in a module with 20 lessons, etc.). The second number gives the times the student was late or left early. After three such times, the number of absences is increased by one.

      SIGN  HERE:          Laura Rossi                  

    Laura Rossi signs because she is substituting temporarily for Maria (who remains the Group Leader for that week)

    To see the Roll Sheet with absences so far, click here> 



 

 


 Use browser arrow to return

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Use browser arrow to return

 

     

  PC Help Team 

as of:

The team members are listed BY AREA (C.A.P.) so that
you can ask for help from the student living closest to you.

(C*)  (C.A.P.) *C = CURRICULUM Lingua-Linguistica o Operatori Interculturali

 

 

 Use browser arrow to return

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Use browser arrow to return


     

 
Students's Message Board

Communicate with other course members (or with the teacher)
 

 
First: Learn how to write your messages.
(Click on the icon of the Notepad here to the left).
 

 

Then:
1
. Write your message using Notepad or Wordpad (NOT Word):
   - in English, as your English-speaking double might;
   - or in Italian, being your ordinary Italian self.

 
N.B. After checking your message for errors, select it (
evidenziarlo) and, using the right mouse button, COPY it to memory.

 
2
. Click on the icon of the girl and boy talking (here to the left).   You will then see an orange rectangle that looks like this:  Post a new message  -- click on it.

 

 
3
. Use your computer's PASTE function to add your message to the Bulletin Board.
 

 Use browser arrow to return

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Use browser arrow to return

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Use browser arrow to return

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Use browser arrow to return

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Use browser arrow to return

     
This is what you will see on the Chat Page. / Ecco l'anteprima della pagina per il Chat..
CLICK on the rectangle NOW to proceed. / CLICCARE sul rettangolo ORA per vedere.




Click here to chat -- Per chattare, cliccare qui!

To add a message, click on the orange rectangle; do NOT use any other option.)
Per lasciare un messaggio, clicca sul rettangolo arancione; non usare gli altri comandi.)


To return, click on the left arrow at the top of your browser.





 

 Use browser arrow to return

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Use browser arrow to return

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Use browser arrow to return

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 Use browser arrow to return


 


EXTRA
 Use browser arrow to return


 
 
 

 





 

 

 






 

 



    
6-III-2 OCI Third Year English (Minor) – Breakdown of Past Studies of English
CLASS:  __ students
__ with more than _ years of study of English: __%
__ with between 6 and 8 years: __%
__ with fewer than __ years: 4%


LL __ students                                                                         OI __ students

__
with more than 8 years of study  

__

__
with between 6 and 8 years

__

__
with fewer than 6 years

__

 
    Use browser arrow to return