Briscola
Nei
suoi originali drammi Plinio Guidoni riprende cadenze e stilemi del
teatro dell'assurdo, da Ionesco, a Beckett, a Pinter, adattandoli a luoghi
e personaggi tipicamente liguri, in un impasto straordinariamente riuscito,
in cui predominano l'angoscia, il dubbio, e la mistica attesa di
qualcosa
che
verrà.
Da
"Briscola", atto I
I UOMO
Un
giorno... l'ëa de primmaveia, me pâ...
II
UOMO
Verso
a meitæ de arvî.
I UOMO
E niätri
passeggiàvimo inte'n bòsco.
II
UOMO
Ben,
pròpio un bòsco o no ô l'ëa.
I UOMO
Ma
gh'ëa di ærboi...
II
UOMO
E mi
ëa chinòu zù, verso o rian...Voeiva
bagnâme e man...Sentîme l'ægua fresca passâme in
mëzo a-e dïe...quande...tutt'assemme...
DONNA
Scì?
II
UOMO
Tutt'assemme...lê
o se m'è avvexinòu.
DONNA
(dopo
una breve pausa) Lê...chi?
II
UOMO
Un.
(pausa)
DONNA
Ma
questo "un"...chi o l'ëa?
I UOMO
No
se sa. (pausa)
II
UOMO
Lì
pe lì, m'è pasciùo
de conóscilo...Sto chì l'ò zà visto, me son
dïto...Ma un momento dòppo, no sò quante tempo, o l'è
scentòu...Scentòu...da-i
euggi, da-a memöia, veuggio dî...Magara o l'ëa ancon lì,
ma mi no ô veddeiva ciù...E da allöa, no me son ciù
regordòu ninte...nì l'aspëto, nì a voxe e nì
o vestî...Ninte.
DONNA
(impressionata)
Ma...o
v'à dïto quarcösa?
I UOMO
Sto
chì o l'è o ponto.
DONNA
Allöa
o v'à parlòu?
II
UOMO
Oh,
scì, che o m'à parlòu...De quello son segùo.
DONNA
E no
ve sovvegnî cöse o v'à
dïto?
II
UOMO
(Avanzando
verso il centro, gli occhi fissi innanzi) Scì...fòscia...fòscia...o
l'à dïto che...dovià succede quarcösa...questo
me ô regòrdo...(con angoscia) Quarcösa dovià
succede, o l'à dïto.
DONNA
(Con
voce strozzata) Ma cöse?
II
UOMO
(Torcendosi
le mani) No ô sò! No ô sò! No ô sò
cöse dovià succede. (Pausa) E no sò donde. (Pausa)
E
no sò... quande. (Si copre il viso con le mani. Lungosilenzio,
poi la DONNA gli si avvicina)
I UOMO
Lasciælo
stâ. (La DONNA si arresta. Ora il II UOMO va lentamente verso
il tavolo di sinistra. Si siede al posto prima occupato dal I UOMO. Questi,
a sua volta, si siede nell'altra sedia. Con gesti affaticati, riprendono
in mano le carte e giocano. La DONNA, pensosa, va verso destra. Poi si
volge verso i due.)
DONNA
Questo,
però... no ô capiscio...Perchè chì?...Perchè,
pe aspëtâ sta cösa...che a dovià succede, sei vegnùi
pròpio chì?...De pòsti ghe n'è mai tanti, a-o
mondo.
I UOMO
E zà...de
pòsti ghe n'è tanti...
II
UOMO
(Alzando
le spalle) Ma un o l'è pægio
à l'ätro...I pòsti son tutti pægi.
I UOMO
Quande
semmo vegnùi via de là...da-o rian...emmo camminòu.
II
UOMO
Pe
coscì, emmo camminòu.
I UOMO
E mi,
à 'n çerto ponto, me son affermòu...e gh'ò
dïto: "Ti â faiësci 'na brìscola?"
II
UOMO
"Bonn-a
idea", mi gh'ò respòsto.
I UOMO
Tutti
i locali ëan serræ...L'ëa zà neutte.
II
UOMO
Coscì
semmo intræ chì.
Elenco
degli scrittori
Home
page
Plinio
Guidoni