UNITED STATES OF AMERICA NAVY


 

CLASSE T. ROOSVELT

- AIRCRAFT CARRIER T. ROOSVELT'S CLASS -


PORTAEREI CVN 73

- AIRCRAFT CARRIER GEORGE WASHINGTON CVN 73-

  GEORGE WASHINGTON

- SPIRIT OF FREEDOM -


STORIA 

Le navi della classe T. Roohsvelt sono le più grandi navi da guerra e le maggiori ad energia nucleare.

Le prime tre unità della classe furono autorizzate nel 1967, nel 1970 e nel 1974. Seguì nel 1981 l'ordine per la costruzione della quarta unità, cioè la T. Roosvelt. Le altre quattro entrarono in servizio dal 1989 al 1998.

Le linee generali dello scafo derivano da quelle delle portaerei della classe "Kitty hawk", come pure la pianta del ponte di volo, la sistemazione delle catapulte, la disposizione degli ascensori.

Lo scafo è del tipo a hangar aperto; verticalmente l'unità è suddivisa in 18 ponti, metà superiori e metà inferiori all'aviorimessa.

L'isola, collocata molto addietro a circa due terzi della lunghezza della nave, è posta al di fuori delle linee dello scafo e lascia del tutto sgombro il ponte di volo. Essa è suddivisa in tre plance sovrapposte (operazioni di volo, navigazione e comando operativo).

La C.O.C. è suddivisa in vari locali distinti per funzione (situazione aerea, situazione navale,situazione decolli e appontaggi, situazione subacquea, situazione generale tattica,....).

Le unità della classe Nimitz II sono state dotate di un sistema di controllo per le operazioni A.S: e di apparecchiature per l'impiego di aereomobili A.S.

I 4 ascensori, 3 sul lato dritto e uno su quello sinistro, possono trasportare anche due aerei alla volta, a seconda del tipo.

Le 4 catapulte a vapore, raggruppate in 2 coppie e leggermente convergenti sono controllate automaticamente da 2 sistemi ICCS (Integrated Catapult Control System) imbarcati sulla Nimitz per la prima volta.

Il ponte di volo ha un'angolatura di 15° rispetto alla nave e dispone di 4 cavi d'arresto.

Lo scafo è doppio e sull'intercapedine sono sistemati serbatoi di acqua e di schiuma antincendio. La struttura dello scafo è tale da resitere e assorbire anche danni molto gravi senza aprire le vie d'acqua.

Longitudinalmente lo scafo è suddiviso in 23 paratie stagne che creano più di 2.000 compartimenti, trasversalmente la compartimentazione è data da 5 paratie successive su ogni lato.

Assai sviluppati sono i sistemi di protezione e controllo danni tra cui le sistemazioni antincendio con porte tagliafuoco, cenrali autonome antincendio, impianti di nebulizzazione; due impianti di equilibramento, capaci di correggere sbandamenti conseguenti a danni in tempi relativamente brevi.

La superficie del ponte di volo è di 360 mq.

Le catapulte sono lunghe 94.3 metri.

I due reattori nucleari sono del tipo Westinghouse A 4 W, i 4 TR della general Electric azionano 4 assi con eliche tripale.

Gli assi esterni sono mossi sono mossi da 2 TR prodieri, quelli interni da quelli poppieri. Vi sono due timoni sospesi e compensati.

L' autonomia, cioè il tempo di moto assicurato dalla carica di combustibile atomico prima che si renda necesaria la sostituzione. è calcolata in 13 anni con una percorrenza da 800.000 a 1.000.000 di miglia.

Imbarcano sistemi NTDS e SINS per l'elaborazione dei dati tattici e per la navigazione inerziale.

Sono molto sviluppati i sitemi TLC inclusi quelli via satellite.

La componente aerea è articolata su 2 squadriglie da caccia (20 F-14 "Tomcat"), 2 squadriglie di attacco diurno (20 F-18 "Hornet"), 1 squadriglia di attacco ogni-tempo (16 "Intruder"), 1 squadriglia antisommergibile (10 "Vikings"), 1 squadriglia di ECCM (4 "Prowler"), 1 squadriglia di rifornimento (4 "Intruder"), 1 aereo da trasporto "Trader". E' anche imbarcata una squadriglia di 8 elicotteri A.S. "Sea king" o "Sea Hawk". Altre configurazioni sono attivate a seconda delle missioni e dell'impiego.

Operazioni: Operazione Decisive Endeavor, Operazione Southern Watch, Operazione Enduring Freedom, Guerra in Iraq, Operazione Vigilant Resolve


HISTORY

They are the greatest war ships and the most greater to nuclear energy.

The first three unities of the class were cleared in 1967, in 1970 and in 1974. It followed in 1981 the order for the construction of the fourth unity, that is the T. Roosvelt. The others four had entered on call since 1989 to 1998.

The general lines of the hull derive from those some aircraft carriers of the class "Kitty hawk", as also the plant of the bridge of flight, the setup of the catapults, the disposition of the elevators.

The hull is of the type to open hangar; vertically the unity is divided in 18 bridges, superior half and inferior half to the hangar.

The island, situated very back to around two bystanders of the length of the ship, it is set out some lines of the hull and he/she leaves entirely I clear away the bridge of flight. It is divided in three overlapped bridges (operations of flight, navigation and operational command).

The C.O.C. you/he/she is divided in various places distinguished for function (aerial situation, situation navale,situazione take-offs and appontaggi, underwater situation, tactical general situation,....).

The unities of the class Nimitz II has been endowed with a system of control for the operations A.S: and of equipments for the employment of aereomobili A.S.

The 4 elevators, 3 on the astute side and one on that left, you/they can also transport two airplanes at a time, according to the type.

The 4 vapor catapults, gather in 2 couples and slightly convergent they are automatically checked by 2 systems ICCS (Integrated Catapult Control System) embarked on the Nimitz for the first time.

The bridge of flight has an angolatura of 15° in comparison to the ship and has 4 cables of arrest.

The hull is double and on the intercapedine reservoirs of water and foam are systematized fireproof. The structure of the hull is such from resitere and to also absorb very serious damages without opening the streets of water.

Longitudinally the hull is divided in 23 watertight paraties that create more than 2.000 compartments, transversally the compartimentazione is given by 5 following paraties on every side.

A great deal developed I am the systems of protection and control you damn among which the setups fireproof with doors firebreak, autonomous cenrali fireproof, fittingses of atomization; two fittingses of equilibramento, able to relatively correct consequent disbandments to damages in brief times.

The surface of the bridge of flight is of 360 mqs.

The catapults are long 94.3 meters.

The two nuclear reactors are of the type Westinghouse Á 4 W, the 4 TRs of the general Electric operate 4 aces with helixes tripale.

The external aces have moved they have moved from 2 TRs prodieri, those insides from those poppieris. There are two suspended rudders and compensated.

Lautonomia, that is the time of motion assured by the position of atomic fuel before he makes necesaria the substitution. you/he/she is calculated in 13 years with a route from 800.000 to 1.000.000 of miles.

They embark systems NTDS and SINS for the elaboration of the tactical data and for the inertial navigation.

I am very developed the sitemis included TLC those by satellite.

The aerial component is articulated on 2 hunting squadrons (20 F-14s "Tomcat"), 2 squadrons of diurnal attack (20 F-18s "Hornet"), 1 squadron of attack every-time (16 "Intruder"), 1 squadron antisommergibile (10 "Vikings"), 1 squadron of ECCM (4 "Prowler"), 1 squadron of restocking (4 "Intruder"), 1 transport airplane "Trader." And' also embarked a squadron of 8 helicopters A.S. "Sea king" or "Sea Hawk." Other configurations are activated according to the missions and of the employment.

Each element of the seal is significant for its relevance to the ship’s namesake, Naval Aviation, naval service, and the United States. There are six prominent features of the seal, beginning with the forty-one white stars.

These stars symbolize the namesake and the nation’s forty-first president, the Honorable George H.W. Bush. After taking the executive oath of office, with his hand on the same Bible George Washington used in 1789, President Bush inspired us to use power to help people.

Rays of light that appear on the seal’s horizon represent President Bush’s concept of a thousand points of light.

The graphic depiction of the aircraft carrier reflects the carrier as both a symbol and instrument of American strength as “a force for good.” Bridging the past, present, and future of Naval Aviation are the overhead profiles of the TBM Avenger torpedo bomber, the F-18 Hornet strike fighter, and the F-35 Joint Strike Fighter. The Avenger was selected for its relevance to President Bush’s days as a Navy pilot.

The fouled anchors and shields, as seen centered on Naval Aviators wings, honor the namesake’s aviation history. The youngest pilot in the Navy when he earned his wings, he later flew an Avenger bomber during World War II. During one combat mission, his aircraft received heavy anti-aircraft fire. Although his plane was afire and severely damaged, he courageously completed his strafing run before heading out to sea, where he bailed out and was rescued by a Navy submarine, the USS FINBACK (SS 230).

Finally, the motto “Freedom at Work” is adapted from President Bush’s inaugural speech, during which he said, “We know what works: Freedom works. We know what’s right: Freedom is right.”

Operations: Operation Decisive Endeavor, Operation  Southern Watch, Operation  Enduring Freedom, War in Iraq, Operation Vigilant Resolve.


PORTAEREI G. WASHINGTON  CVN 73 - AIRCRAFT CARRIER CVN 73 G. WASHINGTON


PORTAEREI NELLA STORIA / AIRCAFT CARRIERS


NAVI DA GUERRA / WARSHIPS AND BATTLESHIPS

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