FINE SCUOLA A FALCADE

Realizzato un bel giornalino. La classe quinta alla scoperta del paese di ieri

(L'Amico del Popolo, 15.06.2002, n. 24)

 

Sion chi de quinta volon se presentà: sion quatro babe una da le Frate, doi da Brustolade, una da Pisoliva e a soportale se fa na gran fadiga.

I set masc'ci i fa sempre bega, ghe ne doi che urla e 'l rest che brèga. Volon ve dì, volon ve contà valch che 'sto an ne a ciapà (...)

Laori, arte, s'cione de na bòta che se cenìa a Molin e anca a Vilota su ai Ganz, Costa, a Sopade e po' cadù fin ale Brostolade.

Saon vardà dintorn, aon domandà grazie a chi noni che ne a badà, aon liet, aon scoltà, aon provà a disegnà aon pensà come che i vivea tanti ani fa cande che no l'era la television e San Bastian, San Gioani, San Remedi l'era 'na vera festa, 'na comedia, l'era na ocasione pàr se revede e par conprà en panét e valch a pede (...)

Aon vist del cande i noni i dea a siegà e i popi i ghe dea drio a se sbrasà, de cande che anca i doven i tochea dì a vedolà e i portea el ledam 'nte ort a engrasà (...).

E' questa una parte della lunga introduzione al giornalino della classe quinta di Falcade.

Un giornalino insolito visto che nella trentina di pagine illustra i laori, le arte e i loch de na' bota.

Un progetto interdisciplinare che ha impegnato durante l'anno scolastico gli undici alunni guidati dalle insegnanti Gabriela, Ivonne e Valeria .

Alla base del lavoro è l'analisi della pubblicazione di Livia Tognetti Cagnati Folclore di Falcade .

Un testo che, attraverso le usanze del passato, ripercorre le tappe fondamentali della vita umana: nascita, matrimonio e morte.

I contenuti del libro sono stati rielaborati ed arricchiti da Daniele, Eleonora, Enrico, Jennifer, Marco, Martina, Martino, Massimiliano, Paolo, Piero, Valentina i piccoli autori che hanno attinto le informazioni dalla memoria delle persone anziane e dal Vocabolario dei dialetti ladini e ladino-veneti di Giovanni Battista Rossi.

La copertina del giornalino è stata realizzata dall'artista falcadino Dunio.

Luisa Manfroi